Nerwica to powszechne zaburzenie objawiające się w sferze emocjonalnej. Co drugi człowiek odczuwa sporadycznie jego objawy, a co piąty odczuwa je trwale.

Nerwica polega na dodatnim sprzężeniu zwrotnym pomiędzy objawami tzn. lęk wyzwala objawy wegetatywne, które z kolei nasilają lęk, który dodatkowo wzmaga objawy wegetatywne.

Zaburzenie zwykle dotyka ludzi młodych i może mieć różne oblicze w zależności od rodzaju.

Rodzaje i objawy nerwic

1.  Nerwica neurasteniczna wynika z utrwalonego negatywnego nastawienia do otoczenia. Objawia się często wybuchami gniewu, silnymi emocjami, wzmożoną pobudliwością, zmęczeniem, zaburzeniami snu, kłopotami z koncentracją;

2.  Nerwica histeryczna wiąże się z wykorzystaniem przez chorego pozornie złego stanu zdrowia do zwrócenia na siebie uwagi. Objawia się napadami przypominającymi ataki padaczki, chwilową niemożnością oddychania i połykania, chwilową głuchotą i ślepotą, niedowładami, drżeniem;

3.  Nerwica natręctw to zaburzenie obsesyjno-kompulsywne. Chory ma powracające myśli (obsesje), których nie może się pozbyć oraz sztywne rytuały (kompulsje) dotyczące porządku, czystości czy religii, nad którymi nie potrafi zapanować

4.  Nerwica wegetatywna wynika z długotrwałego stresu i silnych bodźców, które w konsekwencji prowadzą do zaburzeń w funkcjonowaniu różnych narządów wewnętrznych. Przykładem może być nerwica żołądka objawiająca się niestrawnością, zgagą, refluksem, bólami brzucha, uczuciem pełności, biegunkami, zatwardzeniem, stanem zapalnym błon śluzowych gardła, przełyku’

5.  Nerwica pourazowa rozwija się czasem u osób, które uległy wypadkowi. Objawia się nawracającymi bólami głowy, drżeniem rąk, zawrotami głowy.

Leczenie nerwicy w klinice biorezonansu

Terapie na nerwice przeprowadzamy za pomocą najnowocześniejszego, specjalistycznego urządzenia generującego fale elektromagnetyczne i częstotliwości poszczególnych narządów. Metoda ta wpływa na poprawę stanu zdrowia i wyciszenie objawów nerwicy dzięki silnemu działaniu tonizującemu, przywracaniu równowagi układowi nerwowemu oraz działaniu uspokajającemu.

Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie w zależności od stanu zdrowia pacjenta. Zwykle zaleca się terapię składającą się z serii 10 zabiegów.

Dodatkowe atuty terapii to całkowite bezpieczeństwo, niepowodowanie uzależnień, brak działań ubocznych. Terapia nie wiąże się z przerwą w leczeniu farmakologicznym i nie wpływa na wchłanianie przyjmowanych przez pacjenta leków.