Atopowe zapalenie skóry (AZS) przyczyny – terapia biorezonansowa

AZS to jedna z najczęściej spotykanych chorób skórnych, głównie wieku dziecięcego i młodzieńczego. Należy do chorób o najwyższych wartościach IgE w surowicy i wszystkich symptomach, które pozwalają stwierdzić patogenezę alergiczną. Niestety medycyna szkolna często nie docenia roli alergii w patogenezie AZS.

Jak wynika z wieloletnich doświadczeń zebranych na setkach chorych na AZS leczonych terapią biorezonansową – wyleczenie jest możliwe, gdy zostanie usunięta przyczyna choroby – alergia.

• Warunkiem rozwoju schorzenia jest silna, wrodzona skłonność do rozwoju alergii;
  • W terapii należy przełamać przewlekły mechanizm alergiczny i wygasić alergię centralną;
  • Właściwą przyczyną jest zazwyczaj przewlekła, na ogół ukryta alergia na mleko lub pszenicę. Podobne objawy mogą być wywołane alergią na grzyby Candida przy jednoczesnej grzybicy jelit albo alergię na rtęć (plomba amalgamatowa);
  • Występują również formy mieszane AZS wywołanego alergią na pszenicę i mleko krowie. Z reguły najpierw mamy do czynienia z alergią na mleko krowie, na którą póżniej nakłada się alergia na pszenicę;
  • Skóra pacjentów z AZS jest podatna na infekcje. Budzące obawy są infekcje wirusowe, opryszczki oraz bakteryjne (szczególnie gronkowiec złocisty)

Im dłużej trwa AZS, tym bardziej istotna jest karencja alergenu, przed rozpoczęciem właściwej terapii alergii. Oznacza to, że produkty zawierające w jakiejkolwiek formie odczulany alergen muszą zostać usunięte z pożywienia, a także otoczenia pacjenta. Podgrzewanie, gotowanie lub pieczenie produktu zawierającego odczulany alergen oznacza uwalnianie informacji o tym alergenie co może wywołać reakcje.

Osoby z nieleczonym AZS częściej niż inne zapadają na jedną z najgroźniejszych komplikacji alergicznych astmę oskrzelową. Mówi się, że zmienia się u nich narząd wstrząsowy, którym odtąd jest nie skóra a błona śluzowa oskrzeli. W przypadku dzieci nieleczone AZS najczęściej skutkuje multialergiami w życiu dorosłym.  Dlatego też wskazane jest stosowanie u osób z tej grupy ryzyka leczenia biorezonansem Bicom Optima.