Statystyki są niepokojące – ponad dwa miliony Polaków cierpi na fotodermatozę, potocznie zwaną alergią na słońce.

Jest to zespół chorobowy skóry związany z nadwrażliwością na promieniowanie ultrafioletowe (UV). Najczęściej spotykane są problemy wynikające z promieniowania ultrafioletowego typu A (UVA). Problemy wywołane promieniowaniem UVB występują stosunkowo rzadko.

Najczęstszymi uciążliwymi dla pacjenta objawami fotodermatozy są:

• drobna, swędząca wysypka w postaci grudek;
  • zaczerwienienie, plamy;
  • pokrzywka;
  • rumień.

O reakcji alergicznej może też świadczyć:

• opuchlizna;
  • złuszczenie naskórka;
  • ból głowy;
  • biegunka.

Fotoalergia może też być szkodliwa dla oczu. Objawia się to:

• szczypieniem;
  • łzawieniem.

Uczulenie jest schorzeniem, które trzeba leczyć, aby zapobiegać lub osłabić nawroty tej choroby.

Niestety wiele leków zażywanych doustnie uwrażliwia skórę na światło słoneczne. Są to m.in. tetracykliny, sulfonamidy, niesterydowe leki przeciwzapalne, niektóre leki przeciwtrądzikowe, środki hormonalne, leki antydepresyjne.

Podobne działanie mają niektóre napary z ziół np: dziurawca lub sok z selera.

Przyczyną wielu alergii i przebarwień pojawiających się na skórze mogą być barwniki i substancje zapachowe zawarte w kosmetykach (ekspozycja słoneczna potęguje działanie tych substancji).

Aby zapobiec fotodermatozie i osłabić jej nawroty alternatywę stanowi terapia biorezonansowa Bicom Optima, która trwa 5-6 sesji (w odstępach tygodniowych).

W celu uniknięcia kontaktu z odczulanym alergenem zaleca się przeprowadzanie terapii w okresie jesienno-zimowym lub wiosennym oraz stosowanie kremów z filtrami 50+.

Po 2-3 dniach od zakończenia terapii następuje bezpłatna wizyta kontrolna w celu sprawdzenia czy alergia została usunięta.