ul. Solidarności 155 lok. 30

ALERGIA DIAGNOSTYKA, TERAPIE

Statystyki alarmują, odsetek alergików w Polsce jest jeden z najwyższych na świecie. Blisko połowa naszego społeczeństwa wykazuje nadwrażliwość, na co najmniej jeden alergen. Jednocześnie duże zaniepokojenie budzi fakt, że choroby alergiczne są często nierozpoznawalne (tylko 30% Polaków z astmą miało postawioną poprawną diagnozę). Jeśli i ty cierpisz na alergie nie odbieraj sobie możliwości prowadzenia normalnego życia i nie skazuj się na ciągłe przyjmowanie antyhistaminowych leków, stosowanie zastrzyków czy inhalacji sterydowych.

W klinice BRT Medic usuwanie objawów odbywa się bez stosowania leków. Dzięki naturalnej eliminacji alergenów organizm odzyskuje zdrowie i dobrą kondycję, a w konsekwencji sam zaczyna radzić sobie ze źródłami stresu.

W przeciwieństwie do medycyny konwencjonalnej skupiającej się na objawach, w klinice BRT Medic skupiamy się na przyczynach, wspierając naturalne zdolności regeneracyjne twojego organizmu oraz przywracając go do optymalnego stanu energetycznego.

Diagnostyka

Nasza klinika nie wykonuje tradycyjnych testów skórnych polegających na umieszczeniu na skórze (przeważnie przedramieniu) – kropli roztworu zawierającego alergen, ani powszechnie stosowanych badań krwi (IgE) – tak zwanego testu radioalergosorpcji (RAST).

Choć badania te mogą być przydatne, należy jednak pamiętać, że w 50-60% przypadków dają one fałszywe (najczęściej dodatnie) wyniki.

BRT Medic wykonuje całkowicie bezbolesne i bezinwazyjne testy komputerowe z zastosowaniem częstotliwości elektromagnetycznych właściwych dla poszczególnych alergenów, które przekazywane są do organizmu pacjenta, a następnie do części testującej aparatu. Wielkość zmian potencjału elektromagnetycznego pacjenta pod wpływem informacji pochodzących od alergenu pozwala na określenie stopnia obciążenia organizmu. Pacjent od razu otrzymuje wynik badania.

Sonda na podczerwień umieszczana jest na kolejno testowanych alergenach, wprowadzanych w pole pacjenta. Wyniki odczytywane są z aparatu po przyłożeniu do palca punktoskopu.

Jest to jedyna metoda terapii alergii, którą można stosować u dzieci poniżej trzeciego roku życia.

W klinice posiadamy testy alergologiczne obejmująceok. 900 alergenów (wziewnych, pyłkowych, środków spożywczych, środków konserwujących i dodatków spożywczych, roztoczy, kurzu, grzybów, naskórków zwierząt…) Najszersza oferta na rynku!

Na początku zalecamy wykonanie testu podstawowego, który w razie potrzeby można rozszerzać o pozostałe alergeny lub testu alergenów z konkretnej grupy (np. alergenów pokarmowych). (Patrz zakładka test podstawowy lub test alergenów spożywczych)

Jeśli pacjent posiada w domu zwierzątko dobrze jest przynieść na terapie trochę wyczesanej sierści zwierzęcia (nie wyciętej, ponieważ będzie ona pozbawiona naskórka). Dotyczy to zwłaszcza kotów i różnych gryzoni, których naskórki wykazują silne działanie uczulające. Mniejszy stopień uczuleń występuje w przypadku psów (ok. 20-30% w zależności od rasy, najczęstszym alergenem jest tu sierść boksera i sznaucera).

Terapie odczulające

Po zdiagnozowaniu alergenu(ów) następuje odczulanie. Bardzo ważne dla skuteczności terapii jest aby alergeny były odczulane pojedynczo. Tylko jeden alergen w ciągu dnia! W zależności od rodzaju alergenu potrzeba od 1 do 3 terapii odczulających.

W przypadku niektórych alergenów, np. alergenów centralnych zaleca się karencję, czyli całkowity brak kontaktu z odczulanym alergenem podczas trwania terapii i 2 tygodnie po jej zakończeniu. Chodzi tu o unikanie jakiegokolwiek kontaktu nie tylko z sama substancją, lecz także czysto fizyczną informacją jako karencją kodu. Szczególnie duże znaczenie ma to dla pacjentów z atopowym zapaleniem skory (AZS). Oznacza to, że jeżeli ktoś jest uczulony np. na gluten to już samo przebywanie w piekarni gdzie znajduje się duże siedlisko potencjalnych alergenów, może wywoływać u tej osoby objawy alergiczne.

Po 2-3 dniach od odczuleń wykonujemy bezpłatny test kontrolny, stwierdzający czy alergia została wygaszona.

Do czego może doprowadzić nieleczona alergia

Im wcześniej zacznie się leczyć alergię, tym lepiej. Gdy alergik jest prawidłowo leczony już jako dziecko, istnieją bardzo duże szanse na zatrzymanie  u niego tzw. marszu alergicznego. Marsz alergiczny to zmiana postaci i objawów alergii, uaktywnianie się np. alergii pokarmowej, po czym pojawienie się dolegliwości skórnych lub/i przeobrażenie się w alergię wziewną.

Pozwala to uniknąć jednej z groźniejszych komplikacji alergicznych, czyli astmy oskrzelowej.

Dr. Rummel z Karlsruhe specjalista w dziedzinie alergologii uważa, że nieleczona alergia skutkuje wieloma poważnymi chorobami:

wukładzieoddechowymsąto: astma, katar sienny (pyłkowica), chroniczny bronchit, zapalenie zatok, nawracające infekcje dróg oddechowych;

wukładziepokarmowym: choroba Leśniowskiego-Crohna, colitis (wrzodziejące zapalenie jelita grubego), chroniczne alergie pokarmowe, zapalenie błony śluzowej żołądka i przełyku, celiakia, uszkodzenia jelit, zespół jelita wrażliwego;

w układzienerwowym: migreny, neuralgie (nerwobóle), szumy uszne;

Naskórze: AZS- atopowe zapalenie skóry (neurodermatitis), egzema, łuszczyca, łysienie, trądzik, pokrzywka;

Oczy: chroniczne zapalenie spojówek;

Nos: chroniczny nieżyt nosa.